Click here for English

Wat is WebDarts?

WebDarts maakt het mogelijk om thuis te darten, tegen anderen die ofwel bij jou ofwel ergens anders darten. Niet met supermoderne electronische dartborden, maar met 'gewone' dartborden. Jij zorgt voor de borden en de pijlen, met WebDarts kun je dan de scores bij houden.

Dit gebeurt niet met behulp van apps of programma's die je moet installeren. WebDarts werkt gewoon via je browser, dus op elke computer, tablet of smartphone. Voor de gezelligheid is het leuk om per Skype of telefoon contact te houden, zodat je ook het gevoel krijgt dat je echt 'samen' aan het darten bent.

Stappen

Wat heb je nodig?

Je kunt vanaf één locatie alle scores invoeren, of de scores invoeren vanaf twee verschillende locaties. In het laatste geval voert iedere speler dus de eigen scores in.

Om te laten zien hoe het werkt, zijn er drie korte video's gemaakt:

  1. Video 1 toont hoe scores kunnen worden ingevoerd. Deze demo kan ook online worden gespeeld, geheel gratis, zie de link iets verder op de pagina.
  2. Video 2 toont het menu en de belangrijkste pagina van de WebDarts omgeving. Ook worden resultaten en statistieken getoond.
  3. Video 3 toont hoe een wedstrijd kan worden gestart vanuit 1 locatie (en hoe iemand mee kan kijken vanuit een andere) en hoe een wedstrijd kan worden gestart vanuit 2 locaties.



Tellen op één locatie

  1. Ga na het lezen van deze pagina naar de pagina Planning, daar vind je een lijst van nog te spelen partijen
  2. Kies samen met een tegenstander een partij die nog niet is voorzien van twee dartpijlen (die partijen worden op dit moment gespeeld) en bepaal samen wie player1 en wie player2 is
  3. De persoon op de locatie waar wordt geteld selecteert het eerste keuzerondje geheel links, de speler die niet telt (of iemand die alleen wil kijken) selecteert het meest rechtse keuzerondje
  4. Klik dan beiden op de knop Start, die je ziet onder de tabel met wedstrijden
  5. Gooi een pijl op de bull en meet daarna hoeveel centimeter de pijl is verwijderd van het midden van het bord (het midden van de bull)
  6. Bepaal door overleg via skype wie het bullen heeft gewonnen, de teller bevestigt het resultaat door op één van de knoppen te klikken
  7. Om en om gooien de spelers drie pijlen en aan een zijde worden alle scores ingevuld, de andere speler kan gewoon kijken naar de scores
  8. Na elke leg worden statistieken getoond, als de wedstrijd nog niet is afgelopen dient op de knop te worden geklikt direct onder de statistieken
  9. Als de wedstrijd is afgelopen, wordt een knop getoond om terug te keren naar de de planning pagina

Tellen op twee locaties

  1. Ga na het lezen van deze pagina naar de pagina Planning, daar vind je een lijst van nog te spelen partijen
  2. Kies samen met een tegenstander een partij die nog niet is voorzien van twee dartpijlen (die partijen worden op dit moment gespeeld) en bepaal samen wie player1 en wie player2 is
  3. Selecteer het keuzerondje dat bij jouw naam staat
  4. Klik dan beiden op de knop Start, die je ziet onder de tabel met wedstrijden
  5. Gooi een pijl op de bull en meet daarna hoeveel centimeter de pijl is verwijderd van het midden van het bord (het midden van de bull)
  6. Bepaal door overleg via skype wie het bullen heeft gewonnen, de verliezer bevestigt het resultaat door op de knop van de winnaar te klikken
  7. Om en om gooien de spelers drie pijlen en vullen na het gooien de eigen scores in
  8. Na elke leg worden statistieken getoond, als de wedstrijd nog niet is afgelopen dient de speler die de volgende leg begint op de knop te klikken direct onder de statistieken
  9. Als de wedstrijd is afgelopen, krijgen beide spelers een knop te zien waarmee ze terug kunnen keren naar de de pagina Planning

Alleen meekijken (ongeacht locatie)

  1. Ga na het lezen van deze pagina naar de pagina Planning, daar vind je een lijst van nog te spelen partijen om te kijken
  2. Kijk of er in de lijst partijen die zowel twee afbeeldingen van pijlen tonen, links als rechts, dit zijn partijen die nu worden gespeeld (het is ook mogelijk om een partij te kiezen dus nog niet wordt gespeeld en te wachten tot die partij begint)
  3. Selecteer het vierde keuzerondje (de meest rechtse) van de partij die je wilt volgen
  4. Klik op de knop Start, die je ziet onder de tabel met wedstrijden

Mocht je de internet verbinding verliezen, of willen pauzeren om op een later moment verder te spelen, dan is het mogelijk om terug te keren in de wedstrijd via dezelfde route als je de wedstrijd bent gestart.

Veel succes en plezier!

Alle vragen en opmerkingen zijn welkom!

webdarts@natrisoft.nl

Wil je zonder inloggen een enkele leg spelen?

Klik hier voor Demo1

Wil je een best of 3 partij spelen en de WebDarts omgeving even zien?

Klik hier voor Demo2:

Klik op een schermafbeelding hieronder om in meer detail te zien hoe WebDarts er uit ziet!

De planning toont welke wedstrijden nog gespeeld moeten worden
Elke wedstrijd begint met het 'bullen'
×
Om de beurt vullen spelers een score in
Soms moet een speler wachten tot de ander gegooid heeft
×
Bij een finish worden de statistieken van die leg getoond
Maar natuurlijk lukt het niet altijd om uit te gooien
×
Bij best of 3 zijn twee winstlegs genoeg om de partij te winnen
Er zijn ook standen en statistieken over een hele competitie
×
Omdat elke score wordt ingevoerd, zijn gedetailleerde statistieken mogelijk
Finish percentages zijn afhankelijk van de gekozen instellingen
×
Selecteren gebruikers voor specifieke competities
Er is ook een optie voor een 'dark mode'
×
Managers kunnen nieuwe competities starten
Beheerders kunnen competitietypes en statistiekmethodes kiezen
×
De beheerder kan ook scores of wedstrijden wissen
Beheerders kunnen bijvoorbeeld ook spelers toevoegen
×
Jouw eigen logo of dat van je dartclub
Stuur een email om te informeren naar de mogelijkheden!
×